25 грудня 2014 року, за участю заступника Міністра освіти і науки Павла Полянського відбулася прес-конференція з питань дошкільної, загальної середньої, позашкільної та професійно-технічної освіти за підсумками 2014 року.
Павло Полянський зазначив, що цього року основними завданнями Міністерства освіти і науки України з-поміж інших були дебюрокразтизація та відкритість діяльності.
На шляху дебюрократизації МОН скоротило звітні документи на більше ніж 1500 показників. МОН наголошує, педагог повинен навчати дітей, а не бути перевантаженим виконанням непередбачених законодавством функцій.
Павло Полянський зауважив, що діяльність МОН є відкритою — будь-які освітні зміни попередньо обговорювались і надалі обговорюватимуться з експертним середовищем та громадянським суспільством.
На засіданні йшлося про дошкільну, середню, позашкільну та професійно-технічну освіту.
Щодо дошкільної освіти П. Полянський звернув увагу на так звані «квартирні» дитячі садки, які все більше набувають популярності серед батьків. Тому є потреба юридично узаконити їхню діяльність.
Також П. Полянський наголосив на змінах у середній освіті, що стосуються відбору шкільних підручників, проведення ДПА і ЗНО, а також спрощення навчальних програм.
Цього року конкурс підручників відбуватиметься максимально прозоро. Навчальні програми зроблять відповідними віковим, суспільним особливостям тощо.
П. Полянський зауважив, що необхідно скоротити кількість навчальних предметів. Він повідомив, що тестування після завершення початкової школи не буде.
Також посадовець наголосив на тому, що навчання після 9-го класу має бути безоплатним, адже мета освіти — дати шанс реалізувати себе у конкурентному середовищі кожній дитині.
Зараз МОН працює над проектами, що стосуються дошкільної, загальної, середньої та професійної освіти. На сьогодні на підтримку українських освітніх проектів виступила Чехія.
|