У межах засідання колегії Міністерства освіти і науки України, що відбулося 1 грудня, обговорено питання імплементації Закону «Про вищу освіту», рівень навчальних досягнень випускників шкіл за результатами ЗНО та основні напрямки реформування системи, зміни до спрощених навчальних програм для 4-го класу та навчальної програми з математики для 7 класу, призначення стипендій Президента України та нагородження працівників галузі освіти і науки державними нагородами України.
У процесі обговорення рівня навчальних досягнень учнів директор Українського центру оцінювання якості освіти Ігор Лікарчук констатував невисокий рівень знань випускників шкіл, про що свідчать результати ЗНО у 2014 році. І. Лікарчук наголосив, що складністю для учнів є застосування своїх знань під час виконання тестових завдань. Завдання, які потребують відтворення знань, учні виконують краще. За результатами ЗНО, порівняно з попереднім роком, підвищення рівня знань абітурієнтів не відбулося.
Директор УЦОЯО зауважив, що для покращення якості освіти потрібні комплексні заходи, у тому числі — й реформування системи ЗНО:
- розширення використання системи ЗНО, бо сьогодні це лише етап вступу до вишів;
- нові технологічні засади проведення ЗНО — комп’ютерне тестування;
- удосконалення змісту ЗНО.
Учасники засідання колегії МОН внесли пропозиції щодо стратегічних кроків, з яких уже сьогодні можна розпочинати реформування системи ЗНО:
- включити до тестів творчі завдання, які б виявляли креативні здібності та вміння учнів;
- запровадити тести на загальну навчальну компетентність;
- розпочати створення навчальних екзаменаційних центрів для вчителів.
Щодо питання спрощених навчальних програм для 4-го класу було наголошено, що зміни до цих навчальних програм запроваджено винятково шляхом вилучення складних тем для школярів із урахуванням вікових особливостей дитини, а також тих тем, що дублюються в інших предметах; нічого нового до програм не додавали. Павло Полянський зазначив, що над спрощенням програм працювали науковці Національної академії педагогічних наук, вчителі-практики та психологи. Загалом, до змісту внесено 201 зміну. Додаткові зміни до навчальних програм, які під час обговорення запропонували члени Колегії МОН, буде розглянуто на засіданні робочої групи 4 грудня.
|